Tuesday, January 25, 2011

Masa Sesuai Membeli Belah di Pasar Raya


Assalamualaikum wb.t. dan Salam Sejahtera,


Suatu ketika dahulu, saya pernah pergi membeli-belah di pasar raya The Store di Sungai Buloh ketika sale sedang dibuat. Sewaktu saya berjalan-jalan di bahagian pakaian, sale yang dibuat ialah diskaun 50%. Saya sengaja menyapa promoter di situ," Ini mesti harga sebenar dia kan?" Lantas dia menjawab ," Ya, kalau nak lebih murah lagi abang datang minggu kedua bulan hadapan kerana diskaun masa tersebut adalah 70%. Ini kerana orang sekarang tengah dapat gaji pada hujung bulan. Jualan lebih murah akan dibuat semasa orang tidak terima gaji lagi. Saya baru mendapat tahu perkara ini pada masa tersebut. Oleh itu, anda boleh membuat perancangan untuk membeli belah di pasar raya pada masa hadapan dengan pengalaman saya ini. InsyaAllah.

Sekian, terima kasih.

No comments: