Wednesday, November 30, 2011

Minyak Enjin Motorsikal Tiruan

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam Sejahtera.

Sebelum saya ada menulis artikel mengenai Minyak Enjin dan Oil Filter Tiruan dan Bateri Kereta Tiruan untuk pengetahuan kita semua supaya kita mengguna pakai barangan yang berkualiti untuk kenderaan kita. Ia bukan sahaja dapat menjaga keselamatan kita ketika di atas jalan raya tetapi juga untuk menjimatkan perbelanjaan untuk kenderaan kita.

Penggunaan Minyak Enjin Murahan akan mudah merosakkan Coil Motorsikal

Baiklah, pada kali ini saya ingin berkongsi mengenai 'Minyak Enjin Motorsikal Tiruan'. Sebenarnya, bukannya saya ingin mengatakan bahawa sesuatu minyak enjin motorsikal itu tiruan ataupun tidak. Tetapi saya ingin maksudkan mengenai minyak enjin motorsikal yang berkualiti. Minyak motorsikal yang berkualiti penting kerana ia menjaga spare-part dalaman enjin motor. Sekiranya anda menggunakan minyak enjin motor yang murah, ia adalah cair dan akan mudah merosakkan coil yang berfungsi menjaga aliran elektrik motor anda. Minyak enjin ini (tidak berkualiti) dijual dalam harga RM11. Adalah mudah bagi anda sekiranya anda mengguna pakai minyak enjin motor yang berharga RM15 ke atas supaya bahagian enjin anda tidak mudah rosak.

Minyak Shell merupakan minyak enjin motorsikal yang berkualiti

Oleh itu, gunakanlah barang yang berkualiti untuk kenderaan anda supaya ia adalah tahan lama dan dapat menjimatkan kos penyelenggaraan kenderaan anda.

Sekian, terima kasih. 

No comments: