Friday, April 24, 2020

Tip Membeli Emas Harga Murah Melalui GAP

Harga emas akan naik dari semasa ke semasa memandangkan emas merupakan komoditi yang bernilai sepanjang zaman. Kita tidak akan merasakan emas itu sebagai barang yang murah kerana ianya mempunyai ekuiti yang tersendiri. Apa yang lebih penting lagi ialah emas ini tidak boleh dicipta melainkan seorang hamba Allah yang dikenali sebagai Qarun telah diajar oleh Nabi Musa a.s. dengan ilmu untuk membuat emas. Hebat bukan?

Baiklah, saya ingin berkongsi tip mengenai cara untuk mendapatkan emas di bawah harga pasaran. Program ini dikenali sebagai Gold Accumulation Programme (GAP) di bawah Public Gold. Melalui program GAP ini, anda boleh membeli emas di bawah harga pasaran. Contohnya adalah seperti berikut:

Harga emas GAP: RM259 emas segram

Harga emas semasa: RM290 segram.

Jika kita melihat harga emas di atas pada hari ini (24 April 2020), harga emas GAP ini adalah lebih murah berbanding harga pasaran sebanyak RM31 bagi setiap gram. Oleh itu, ada baiknya anda membeli emas melalui akaun GAP ini. Jika anda membeli 10 gram emas, anda telah Berjaya menjimatkan wang anda sebanyak RM310. Hebat bukan?

Anda jangan bimbang. Akaun GAP ini boleh ditop up sekurang-kurangnya RM100 setiap kali transaksi. Selepas akaun anda ini mempunyai jumlah gram tertentu, anda boleh tebus akaun emas GAP ini di mana-mana kedai emas Public Gold. Ianya akan dikenakan kos premium bergantung kepada jenis bentuk emas fizikal yang ingin anda ambil. Biasanya adalah antara RM10-RM250 (bagi emas 1 kg). Anda jangan bimbang kerana program GAP ini adalah patuh shariah.

Sekiranya anda belum mempunyai akaun GAP, anda boleh berdaftar dengan https://www.publicgold.com.my/index.php/login secara online. Anda boleh masukkan nama saya sebagai intoducer (Wan KAMARUL ARIFFIN bin Wan Ahmad - PG00216364). WhatsApp saya (012-952 0701) untuk pertanyaan.

Sekian, terima kasih. 



No comments: