Saturday, December 27, 2014

Rezeki Hujung Tahun 2014


Entahlah... Mengapa sejak hujung tahun bermula tahun 2011 ada sahaja rezeki yang masuk. Pada hujung tahun 2011, saya dapat offer kerja LHDN, hujung tahun 2012 muka saya terpampang di dalam majalah Malaysian Business, dan pada hujung tahun 2013 nama saya naik dalam buku tulisan Datuk A Kadir Jasin di dalam buku 'Mohd Najib Selepas Tsunami Cina'.

Pada akhir tahun ini pula (2014), saya telah berjaya menerbitkan buku BSAD. Kita juga merancang dan Allah s.w.t. juga merancang. Sesungguhnya Allah s.w.t. merupakan sebaik-baik perancang. Pada mulanya saya ingatkan boleh menerbitkan buku BSAD selepas Hari Raya Aidilfitri. Namun, baru saya faham bahawa proses menerbitkan sesebuah buku sebenarnya mengambil proses yang panjang. Tempoh saya terbitkan buku pertama saya yakni selepas manuskrip buku siap sepenuhnya ialah selama 6 bulan. Itu pun sudah dikira sebagai CEPAT!

Alhamdullilah, rezeki tahun ini. Mungkin hikmahnya ialah buku saya BSAD akan berada di pasaran pada awal tahun 2015. Bagi sesiapa yang masih belum memiliki buku BSAD, boleh dapatkannya di rangkaian kedai buku MPH.


http://wankamarul701.blogspot.com

No comments: