Friday, October 4, 2019

2 mm Pun Boleh Mengubah Cara Hidup Kita



Pada hari ini, Anthony Robbins merupakan jurulatih motivasi termahal di dunia. Harga bayaran untuk mendapatkan khidmatnya ialah sebanyak USD100,000 untuk 2 jam! Hebat bukan?

Beliau pernah menceritakan bahawa beliau Tebelum itu beliau menceritakan bahawa setiap kali beliau membuat pukulan bola golf, bola golf tersebut hanya boleh bergerak tidak lebih daripada 200 meter.

Apa yang beliau lakukan? Tidak lain dan tidak bukan beliau memanggil Tiger Wood untuk menjadi jurulatih golfnya.

Apabila Tiger Wood melihat cara pukulan golf Anthony Robbins, Tiger Wood hanya menasihatkan beliau supaya menaikkan kayu golf setinggi 2mm sahaja sebelum membuat pukulan kayu golf.

Anthony Robbins berasa terkejut dan berasa tidak berbaloi memanggil Tiger Wood dan hanya semata-mata menasihatkan beliau supaya menaikkan kayu golf setinggi 2 mm sahaja sebelum membuat pukulan bola.

Apa yang terjadi selepas itu? Tidak lain ialah bola golf boleh melantun lebih 200 meter selepas itu. Hanya kerana 2mm Anthony Robbins boleh mengubah cara pukulan golfnya.

Pengajaran daripada kisah ini ialah buatlah sedikit perubahan dalam hidup ini. Nescaya ianya akan mengubah cara kita berfikir dan mungkin juga dalam kita mencapai apa-apa matlamat dalam hidup ini.

Wallhua’lam.

No comments: