Thursday, May 17, 2012

Ingin Kaya? Cepat Kahwin!

Adakah anda ingin kaya khususnya kepada orang yang masih bujang? Apa lagi cara bagi orang bujang yang lain dan tidak bukan iaitu berkahwin. Ini adalah benar melalui janji Allah dalam Surah an-Nur ayat 32 yang berbunyi: 

"Dan kahwinlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmaNya dan limpah kurniaNya) lagi Maha Mengetahui." Surah an-Nur : 32

Saya selalu menyebut peristiwa-peristiwa yang ajaib yang mempunyai kaitan dengan perintah dan larangan Allah di dalam al-Quran. Ini adalah kerana ayat-ayat al-Quran ini akan terus relevan sehingga hari kiamat. Pada kali ini, saya ingin berkongsi mengenai cerita seorang senior saya suatu ketika dahulu pada tahun 2007. Ketika beliau hendak berkahwin, beliau masih tidak mempunyai sebarang kerja bahkan masih belum bergraduat. Ditakdirkan bahawa pada malam beliau akad nikah, pada keesokan harinya beliau mendapat tawaran untuk menjadi cikgu. Hebat bukan? Anda bagaimana?

Sekian, terima kasih.

1 comment:

Layyinul Harir said...

setahu saya anda masih bujang!!haha