Saturday, April 2, 2022

Saya Bersimpati dengan Yasin Sulaiman



Telahan saya benar apabila media mula-mula melaporkan bahawa seorang penyanyi nasyid dan komposer ditahan polis kerana menanam dan mengedar pokok ganja di rumahnya pada 24 Mac 2022 adalah Yasin Sulaiman. Walaupun media pada mulanya hanya berteka-teki tidak menyebut namanya dengan mengatakan bahawa seorang penyanyi nasyid dan komposer yang pernah menganggotai kumpulan nasyid dan kemudian bergerak secara solo, pernah memenangi Anugerah Juara Lagu (AJL), dan kereta Toyota Wishnya disita oleh polis, saya fikir ia adalah Yasin Sulaiman.

Telahan saya ini tepat apabila Yasin Sulaiman didakwa di mahkamah pada 31 Mac 2022 atas kesalahan ini. Apatah lagi hanya 3 hari lagi umat Islam akan menyambut bulan Ramadhan. Saya secara peribadi bersimpati dengan Yasin Sulaiman. Lagu-lagunya sememangnya dekat di hati saya seperti Aisyah, Dialah, Wahasytuni, Kuala Lumpur, Bismillah, dan lain-lain lagi. Sebagai netizen, kita usah cepat menghakimi Yasin ini. Kita tunggu sahajalah perbicaraan Yasin ini sehingga selesai. Kita doakan yang terbaik untuk beliau.

Wallahua'lam.

No comments: