Thursday, May 21, 2015

Dr. Mahathir Nak Tubuh Parti Baru Ke?


Biasanya orang-orang yang tubuh parti baru ni ialah orang-orang yang kecewa dengan Umno. Mana taknya rata-ratanya yang tubuh parti baru kebanyakannya adalah ex-Umno. Pkr dari Umno, Pas pun dari Umno, KITA pun dari Umno, Perkasa pun dari Umno, IKATAN dari Umno, Semangat 46 pun dari Umno, dan terbaru Dr. Mahathir pun nak tubuh parti baru.

Hei, betullah orang cakap. Umno adalah parti keramat. Dari Umno lahir lagi berbagai-bagai parti. Yang membezakan ialah survival parti itu sendiri itu untuk hidup dari semasa ke semasa. Al-maklumlah, kalau takda duit janganlah cuba nak tubuh parti-parti politik. Lagi-lagi nak PRU. Berjuta-juta makan belanja pasang sepanduk sana-sini. Tak masuk bagi upah pasang bendera kat jambatan sampai gaduh-gaduh ngan parti lawan. Silap wang pertaruhan hilang. Baik wak downpayment beli Iriz atau Viva je kan?

Berbalik kepada Dr. Mahathir tadi. Betul ke Tun nak tubuh parti baru? Tak habis-habis kecewa dengan Datuk Najib. Apa yang SNAD salute dengan Dr. Mahathir ini ialah main blog pun boleh jatuhkan Perdana Menteri (Pak Lah ler). Mana taknya. Sekali pos berjuta-juta orang baca. Tu pun belum kira lagi bila shared dalam Malaysiakini, masuk TV3, dll.  Pendek kata, Tun boleh mempengaruhi pendapat umum. Takut Najib pula jatuh kali ini kerana blog chedet.cc.
 
Apa kebarangkalian implikasi Dr. Mahathir tubuh parti baru?
1. Ahli Umno yang tak dapat projek atau kecewa tinggalkan parti Umno masuk Parti Tun Mahathir.
2. Parti Umno tinggal 2 orang aje – najib dan Rosmah serta ahli-ahli kabinet dapurnya (Termasuk Mat Maslan)                                       .
3. Keadaan masih sedia kala kerana tiada orang masuk parti baru Dr. M. (Parti baru meyakinkan ke?)
4. Dr. Mahathir memang perasan dia masih disokong ramai kerana PRU-13 menunjukkan pengaruhnya makin merosok kerana Umno terus kehilangan kerusi.
Datuk Najib tak bimbang ke? Ke nak main duduk diam je?         
http://wankamarul701.blogspot.com
 
 

No comments: