Tuesday, February 25, 2020

Lumpuhnya Kerajaan Pakatan Harapan Menandakan Berakhirnya Kerakusan Pemimpin DAP

Alhamdulillah, perkembangan suasana politik yang genting ini dengan perletakan jawatan Perdana Menteri oleh Tun Dr. Mahathir merupakan berita baik buat orang-orang Melayu sejak kerajaan Pakatan Harapan yang didominasi oleh DAP lumpur dengan serta-merta. Ini menandakan perlantikan semua menteri kabinet termasuk timbalan menteri dan setiausaha politik kabinet sebelum ini secara automatik terbatal dengan sendirinya apabila YDPA memperkenankan perletakan jawatan Perdana Menteri.

Menurut Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Mohd Zuki Ali, perkara ini adalah selaras dengan peruntukan Perkara 43(5) Perlembagaan yang seiring perletakan jawatan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri. Sehingga kini, Dr. Mahathir dilantik oleh YDPA sebagai Perdana Menteri interim mengikut Perkara 43 (2)(a) Perlembagaan Persekutuan. Keadaan sementara ini membolehkan Dr. Mahathir menguruskan pentadbiran negara sehingga Perdana Menteri dan anggota kabinet baharu dilantik.

Apa yang harus kita syukuri ialah dengan ini jawatan-jawatan menteri yang memegang portfolio utama khususnya menteri kewangan oleh pemimpin utama DAP iaitu Lim Guan Eng telah terlucut dengan sendirinya. Kita sebagai umat Melayu sudah lama menangis dalam diam apabila melihat satu persatu aset milik Tabung Haji dijual saban hari. Ditambah pula dengan sikap dan tindak-tanduk pemimpin-pemimpin DAP yang bersikap kurang ajar setelah mereka menguasai pentadbiran persekutuan. Ini belum mengambil kira lagi masyarakat Cina yang berjuang untuk peperiksaan dari tanah asal mereka iaitu UEC supaya diiktiraf dalam sistem pendidikan negara ini. 

Saya fikir para pemimpin DAP boleh dinyahkan dari kabinet selepas PRU-15 nanti. Rupa-rupanya saya silap kerana tindakan Tun Dr. Mahathir yang meletak jawatan secara tiba-tiba pada semalam (Isnin). Ini bukan langkah pintu belakang kerana langkah ini sebenarnya dibenarkan dan mengikut perlembagaan. Dan satu lagi jika tidak mengikut perlembagaan sekalipun, ini adalah Tanah Melayu dan milik orang Melayu. Tragedi yang berlaku di negeri Perak pada tahun 2009 tidak mustahil berlaku di peringkat Persekutuan pada hari ini. 

Apa yang saya kasihankan ialah bakal Perdana Menteri dalam menunggu iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim unuk menjadi Perdana Menteri. Impian tinggal impian. Janji tinggal janji oleh Tun Dr. Mahathir. Mungkin agak sukar percubaan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri dengan menggunakan platform kerjasama PKR-DAP-AMANAH kerana orang-orang Melayu tidak lagi percaya kepada Parti DAP. 

Sudah tentu kita tidak akan menjadi bodoh lagi untuk memilih atau mengundi calon-calon parti daripada Parti DAP ini yang dahulunya dimomok sebagai tidak anti-Islam, amanah, integriti, dan penuh dengan sakra (suci) dalam pilihan raya akan datang. Berpesan-pesanlah kepada anak-cucu kita supaya tidak mengundi mana-mana calon DAP ini kerana mengundi mereka sama seperti menggadai tanah air dan masa depan generasi kita kepada orang bukan Melayu. 

Saya yakin apabila kerajaan baharu yang akan dibentuk yang mungkin dalam tempoh 10 hari nanti tidak mempunyai calon-calon menteri kabinet dari Parti DAP kerana kita sudah tahu akibatnya apabila mempunyai pemimpin yang bukan Islam. Cukuplah sekali kita dilanyak oleh orang bukan Melayu kerana mengundi mereka.

Wallhua’lam.

No comments: