Tuesday, April 1, 2014

Maxis dan Celcom : Yang Mana Lebih Jimat?



 Assalamualaikum w.b.t. dan Selamat Sejahtera.
 
Maxis dan Celcom - Apa pilihan anda sebenarnya dalam menggunakan perkhidmatan telekomunikasi? Memang tidak dinafikan bahawa setiap Telco mempunyai kelebihannya sendiri malah masing-masing bersaing untuk mencatat keuntungan tertinggi saban tahun. Saya dimaklumkan bahawa jualan Celcom tidak pernah melebihi jualan Maxis setiap tahun. Mungkin Maxis mempunyai caranya sendiri dalam memberikan perkhidmatan telekomunikasi yang terbaik untuk pelanggan mereka.
 
Maxis dan Celcom : Yang mana lebih jimat sebenarnya? Jika dilihat gambar di atas, dapat dilihat bahawa Celcom lebih jimat daripada Maxis. Oleh itu, tidak hairanlah bahawa orang mengatakan bahawa Celcom adalah untuk 'budak-budak sekolah' kerana ia amat menjimatkan.
 
Saya sendiri pakai 2 nombor - Maxis dan Celcom. Maxis secara bil dan celcom secara top up sahaja. Dari pengalaman saya, isi top up Celcom tidak pernah habis dan jika saya isi semula top up sekalipun, itu disebabkan tempoh sah top telah tamat. Ini menyebabkan isi top up Celcom saya menjadi 'bertimbun'. Dengan memakai dua nombor syarikat Telco yang berlainan ia sebenarnya boleh menjimatkan wang kita. Anda bagaimana?
 
Terima kasih.
 
 

2 comments:

Unknown said...

tune talk murah juga

wankamarul701 said...

Tak cuba lagi. Terima kasih memberitahu.